Tα «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στην κορυφαία Ναυτιλιακή Έκθεση «Ποσειδώνια 2012»

Tα «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στην κορυφαία Ναυτιλιακή Έκθεση «Ποσειδώνια 2012»

4
Tα «Ναυτικά Χρονικά» συμμετέχουν στην κορυφαία Ναυτιλιακή Έκθεση «Ποσειδώνια 2012»

Έγιναν χθες τα εγκαίνια της  διεθνούς  ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2012». Το περιοδικό Ναυτικά Χρονικά συμμετέχει με το περίπτερό του – χολ 3 αρ. 401 f- στη σημαντικότερη γιορτή της ναυτιλίας.

Tα χθεσινά εγκαίνια έγιναν παρουσία του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Παναγιώτη Πικραμμένου

Στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός,  απευθυνόμενος σε  ένα σημαντικό ελληνικό και διεθνές ακροατήριο, που περιλαμβάνει τους επικεφαλείς τις παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας,  δήλωσε: «Η παρουσία και στα φετινά Ποσειδώνια ενός σημαντικότατου αριθμού εκθετών, καθώς και μεγάλου αριθμού εκπροσώπων από την διεθνή οικονομική, τραπεζική και ναυτιλιακή κοινότητα είναι μια «ψήφος εμπιστοσύνης» στην ελληνική ναυτιλία και κατ’ επέκταση στις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Ένα μήνυμα αισιοδοξίας για όλους τους Έλληνες. Τη στιγμή αυτή έχουμε πρώτα απ’ όλα ανάγκη  να προβάλουμε τα θετικά παραδείγματα των ανθρώπων που μοχθούν και πετυχαίνουν στο στίβο της πραγματικής οικονομίας, παράγοντας αξία και θέσεις εργασίας.  Ο ναυτιλιακός τομέας χαρακτηρίζεται από το ιδιωτικό επιχειρηματικό – ιδιοκτησιακό πρότυπο της επιχείρησης που λειτουργεί βάσει των αρχών της ελεύθερης αγοράς και του ανταγωνισμού αποδεικνύοντας τον δυναμισμό και την ανθεκτικότητά του επί δεκαετίες.

Στη συνέχεια τόνισε τα εξής «Έχουν γίνει, πολλά. Μπορούν και πρέπει να γίνουν όμως ακόμη περισσότερα προκειμένου να σταθούμε στο ύψος των απαιτήσεων της σημερινής εποχής. Είναι χρέος της Πολιτείας να στηρίξει και να σεβαστεί την ιδιαίτερη δυναμική του κλάδου που έχει φέρει την ελληνική ναυτιλία στην κορυφή του κόσμου. Αντίστοιχα καλώ και τους έλληνες εφοπλιστές να στηρίξουν την πατρίδα σε αυτή τη δύσκολη στιγμή. Έχετε «βάλει πλάτη» πολλές φορές στα δύσκολα. Σήμερα όμως περισσότερο από ποτέ η Ελλάδα έχει ανάγκη από νέες επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας, από ρευστότητα. Και εσείς οι άνθρωποι της ναυτιλίας μπορείτε να συμβάλετε καθοριστικά στον τομέα αυτό.

Ο Πρωθυπουργός έκλεισε την ομιλία του με αναφορά στον ρόλο της κρουαζιέρας. «Μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα η κρουαζιέρα δημιουργεί έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκ. ευρώ», σημείωσε.  «Θέλουμε και μπορούμε, αν κινηθούμε έξυπνα και μεθοδικά, να διπλασιάσουμε τα έσοδα αυτά σε 700 εκ. το χρόνο, να διπλασιάσουμε τον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας που διακινούνται μέσω του Πειραιά, από 2,5 εκατομμύρια που είναι σήμερα, σε 5 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2016. Αυτός πρέπει να είναι ο στρατηγικός μας στόχος για τον Πειραιά. Το πρώτο λιμάνι της χώρας να παραμείνει πρώτο λιμάνι της Μεσογείου. Πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή.

Περισσότεροι από 17,000 Έλληνες και ξένοι επισκέπτες, που εκπροσωπούν την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, αναμένεται να περάσουν τις πύλες του νέου υπερσύγχρονου εκθεσιακού κέντρου Metropolitan Expo κατά τη πενθήμερη διάρκεια της έκθεσης, η  οποία αναπτύσσεται σε  επιφάνεια 60.000 τετραγωνικών μέτρων, καταρρίπτοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ με τη συμμετοχή 1.870 εκθετών από 87 χώρες.

Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στη μεγαλύτερη συμμετοχή παραδοσιακών ναυτιλιακών κρατών, καθώς και στη δυναμικότερη παρουσία ναυπηγείων και κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού, οι οποίοι διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο στις παραγγελίες νέων ναυπηγήσεων των Ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, όπως επίσης και εταιρειών και οργανισμών που υποστηρίζουν τον ελληνόκτητο στόλο.

Το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας στην Ελλάδα, εστιάζεται επίσης στη συνεχή ροή παραγγελιών νέων ναυπηγήσεων των Ελλήνων εφοπλιστών, οι οποίοι διαθέτουν συλλογικά το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου, με 3.325 πλοία συνδυασμένης χωρητικότητας 227 εκατομμυρίων dwt. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο πέρυσι, επένδυσαν συνολικά 8,5 δις δολάρια για την κατασκευή νέων πλοίων γεγονός που ώθησε τη μεγαλύτερη εθνική συμμετοχή, Κίνα, να αυξήσει το μέγεθος της παρουσίας της στην έκθεση κατά 30% συνολικά.

Τα Ποσειδώνια 2012 δεν θα παρουσιάσουν μόνο νέες τεχνολογίες, προϊόντα και υπηρεσίες, αλλά θα εστιάσουν επίσης στα καίρια ζητήματα και στις πρόσφατες εξελίξεις που επηρεάζουν το παγκόσμιο εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές, καθώς επίσης και στον τομέα της κρουαζιέρας και τη σημασία του θαλάσσιου τουρισμού για την ελληνική οικονομία, λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες εξελίξεις που έχουν ωθήσει τη χώρα να μεταβεί σε μία μετα –καμποτάζ εποχή.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Ιωάννης Στουρνάρας, δήλωσε: «Με δεδομένο τον ρόλο που διαδραματίζει στις θαλάσσιες μεταφορές, η πρόοδος και η βελτίωση της ελληνικής ναυτιλίας είναι εθνικής σημασίας. Το μέγεθος και η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία επιτρέπουν την καθοριστική συμβολή στην απασχόληση, τις επενδύσεις, την επιχειρηματικότητα. Η ιδιαιτερότητα της εποχής υπενθυμίζει ότι η αποδεδειγμένα ανταγωνιστική και πρωτοπόρος ελληνική ναυτιλία μπορεί να συμβάλλει στην αναζήτηση εξόδου από την οικονομική και κοινωνική κρίση, μπορεί να μειώσει την ανεργία, ιδιαίτερα των νέων

Σύμφωνα με  αποτελέσματα αδημοσίευτης  μελέτης του ΙΟΒΕ η προσέλκυση όλων των δραστηριοτήτων των ελλήνων εφοπλιστών στη Ελλάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει εγχώρια προστιθέμενη αξία 26 δις ευρώ (έναντι του περίπου 10 δις ευρώ σήμερα), ενώ με τις άμεσες και έμμεσες δραστηριότητες που θα αναπτύσσονταν ως συνέπεια, γύρω από τον κόμβο της ναυτιλίας η ανεργία στον τόπο μας θα μπορούσε να μειωθεί κατά 35%!

 Οφείλουμε να αναπτύξουμε πρωτοβουλίες που θα επικουρούνται από ένα σύγχρονο και σταθερό φορέα  διοίκησης των θεμάτων. Άξονας ένα αυτοτελές Υπουργείο Ναυτιλίας, με δομές που θα υπηρετούν αποτελεσματικά τον κρίσιμο τομέα ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας ώστε να διατηρηθεί η αξιοθαύμαστη ναυτική και ναυτιλιακή μας παράδοση, με την Ελληνική Ναυτιλία να συνεχίσει να συνδέει τις θάλασσες του κόσμου και να ωφελεί την Ελλάδα», κατέληξε ο Υπουργός. 

Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής των Ποσειδωνίων, κ. Ιωάννης  Λύρας,  δήλωσε: «Η ελληνική ναυτιλία όπως και τα Ποσειδώνια είναι καθαρόαιμα επιτεύγματα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με επιχειρηματικό μοντέλο που το χαρακτηρίζουν η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα, η αυτονομία και το σθένος. Όπου οι παραδοσιακές αξίες της εργατικότητας, της ευρηματικότητας, της συνέπειας και της προσωπικής ευθύνης δεν χρειάζεται να θεσμοθετούνται γραφειοκρατικά. Η ναυτιλία είναι το κατ’ εξοχήν όχημα του παγκόσμιου διακρατικού εμπορίου και όπως και  άλλοτε έτσι και τώρα θα καταστεί μοχλός για την έξοδο από την εθνική και  παγκόσμια κρίση. Η ναυτιλία δεν είναι μέρος του προβλήματος, αλλά μέρος της λύσης του».

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θεόδωρος Βενιάμης στην ομιλία του ανέφερε: «Πέρα από μια ναυτιλιακή Έκθεση διεθνούς κύρους, η επιτυχία των Ποσειδωνίων δείχνει την ανθεκτικότητα και τον δυναμισμό του ναυτιλιακού τομέα ως το βασικό όχημα του παγκόσμιου εμπορίου, το οποίο για ακόμη μια φορά θα είναι ο κύριος πρωταγωνιστής στην ανάκαμψη της οικονομίας που όλοι χρειαζόμαστε και επειγόντως αναμένουμε. Η Ελλάδα με την μεγάλη ναυτική ιστορία της, είναι σε θέση να το διαβεβαιώσει.»

Τέλος, ο κος Θεμιστοκλής Βώκος, Πρόεδρος των Εκθέσεων Ποσειδώνια, υπογράμμισε ότι

«Η Ελλάδα μόνο κέρδος έχει από τα επιτεύγματα και τις επιτυχίες των καραβοκύρηδων και των ανθρώπων της θάλασσας που έγιναν πλοιοκτήτες με το σπαθί τους, συναγωνιζόμενοι διεθνώς δυνατούς ανταγωνιστές χωρίς κρατικές ενισχύσεις και δημιουργώντας το μεγαλύτερο ανεξάρτητο εμπορικό στόλο στο κόσμο.

Χαιρετίζουμε τους 1800 εκθέτες από 87 χώρες και τους 20.000 επισκέπτες της έκθεσης που ήρθαν από τα πέρατα της γης – και που όλοι μαζί γέμισαν τα ξενοδοχεία της Αθήνας και του Πειραιά και τόνωσαν τον τουρισμό υψηλής απόδοσης με την παρουσία τους στη χώρα μας σε αυτή την δύσκολη περίοδο για τον τουρισμό μας.

Τα Ποσειδώνια 2012 τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Δήμου Πειραιώς, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

 Το περιοδικό Ναυτικά Χρονικά σας περιμένει στο περίπτερό του – χολ 3 αρ. 401 f-