Η οικονομική πορεία του ΟΛΠ παραμένει κερδοφόρα

Η οικονομική πορεία του ΟΛΠ παραμένει κερδοφόρα

1
Η οικονομική πορεία του ΟΛΠ παραμένει κερδοφόρα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα από τη διοίκηση του Ο.Λ.Π. Α.Ε. η ετήσια ενημέρωση προς τα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών στα γραφεία του ΧΑΑ.

Την εταιρεία, τη δραστηριότητά της και τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2011 παρουσίασαν ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος του Ο.Λ.Π. Α.Ε., Γ. Ανωμερίτης, o αναπληρωτής δ/ντος συμβούλου, Παν. Πετρουλής, ο γενικός διευθυντής, Στ. Χατζάκος και η διευθύντρια Οικονομικού, Αικ. Βενάρδου.

Η διοίκηση αναφέρθηκε στα σημαντικότερα γεγονότα και δράσεις που έλαβαν χώρα στη διάρκεια του 2011 με κυριότερα σημεία την επέκταση του Προβλήτα Car Terminal του Ν. Ικονίου, την υπογραφή σύμβασης συνεργασίας με την MSC τη δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κλάδου παγκοσμίως, την πλήρη λειτουργία του Προβλήτα Ι του ΣΕΜΠΟ, την υπογραφή φιλικής διευθέτησης μεταξύ ΣΕΠ (COSCO) και ΟΛΠ επί θεμάτων της Σύμβασης Παραχώρησης, τη σημαντική αύξηση (35%) των επιβατών της κρουαζιέρας, καθώς και την έκδοση υπουργικών αποφάσεων για ένταξη νέων μεγάλων έργων στο ΕΣΠΑ.

Αναλύθηκαν προς τους θεσμικούς επενδυτές τα στοιχεία διακίνησης εμπορευμάτων και επιβατών μέσω του Λιμένα Πειραιά, καθώς και τα οικονομικά αποτελέσματα του έτους 2011, με έμφαση στο γεγονός της διατήρησης της εταιρείας στην κερδοφορία. Ακόμη έγινε αναφορά στη σημαντική μείωση του μισθολογικού κόστους ύστερα από την εφαρμογή των σχετικών νόμων, αλλά και των μέτρων που έλαβε η διοίκηση προς αυτή την κατεύθυνση. Παρουσιάστηκε επίσης η πορεία υλοποίησης  των μεγάλων επενδυτικών έργων τα οποία θα αυξήσουν την παραγωγική ικανότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, της Kρουαζιέρας και του Car Terminal  και θα ενισχύσουν την ανταγωνιστική θέση του λιμανιού. Το 2011 το λιμάνι του Πειραιά απόκτησε από την ESPO τον τίτλο του οικολογικού λιμανιού (ECOPORT), τίτλος ο οποίος πιστοποιήθηκε και από τους Lloyds.

Στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων η πτωτική πορεία του εγχώριου φορτίου αντισταθμίζεται από την αύξηση του διεθνούς transit φορτίου. Η Διοίκηση συνεχίζει τις προσπάθειες για την προσέλκυση παλαιών και νέων πελατών. Κατά το α’ τρίμηνο του 2012 διακινήθηκαν 166.000 TEU’s, έναντι 113.990 TEU’s στο αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.

Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, στο λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να αφιχθούν 850 κρουαζιερόπλοιακατά το 2012, που σημαίνει ότι η κίνηση διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Στον τομέα των αυτοκινήτων, ολοκληρώθηκαν τα έργα αναβάθμισης και αύξησης της δυναμικότητας του Σταθμού, που σε συνδυασμό με τη συντονισμένη επαφή με την πελατεία, αναμένεται να οδηγήσoυν σε περαιτέρω αύξηση των κινήσεων transit.

Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. τόσο για τη στήριξη της κρουαζιέρας, όσο και για λόγους εταιρικής κοινωνικής ευθύνης προχωράει στη δημιουργία της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, για τη χρηματοδότηση της οποίας υπογράφτηκε Μνημόνιο Συνεργασίας με την Περιφέρεια Αττικής.

Όπως, τέλος, δήλωσε προς τα μέλη της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών του ΧΑΑ, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης: “Με τη στρατηγική μας κάνουμε για τρίτη συνεχή χρονιά κερδοφόρο τον Ο.Λ.Π. Α.Ε., υποστηρίζουμε κάθε μεταρρύθμιση στα πλαίσια του θεσμικού ευρωπαϊκού μοντέλου λιμενικής βιομηχανίας, καθιστούμε τον Πειραιά κέντρο Πολιτισμού και Τουρισμού βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού αναπτυξιακού σχεδίου”.

Σχετικά με την προοπτική του τρέχοντος έτους, παρά την αβεβαιότητα για την πορεία της διεθνούς οικονομίας και την παρατεταμένη ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η οικονομική πορεία του οργανισμού αναμένεται να είναι επίσης κερδοφόρα και το 2012.