Ουδέτερη και η προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των αγοραπωλησιών

Ουδέτερη και η προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των αγοραπωλησιών

0
Ουδέτερη και η προηγούμενη εβδομάδα στον τομέα των αγοραπωλησιών

 

ΤουΓ. ΛογοθέτηCFO George Moundreas & Company S.A. Finance & Research

 

Τις τελευταίες 2 εβδομάδες περίπου, η δυναμική του BDI που τον έφερε στις 1150 μονάδες δείχνει σημάδια σταθεροποίησης και γενικότερα ο τομέας των πλοίων ξηρού φορτίου δεν έχει να επιδείξει κάτι το συνταρακτικό. 

Τα Capes, μετά από ένα πενθήμερο ανόδου σημείωσαν μία ελάχιστη διόρθωση ενώ τα Panamax συνεχίζουν την διορθωτική κίνηση τους η οποία ξεκίνησε προ δεκαημέρου.          

Οι εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore τον Απρίλιο ήτανε σε χαμηλό 6 μηνών και πιο συγκεκριμένα στους 57,69 εκατομμύρια τόνους γεγονός το οποίο δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση της εγχώριας παραγωγής αλλά και σε μείωση της βιομηχανικής παραγωγής της Κίνας. 

Οι προβλέψεις για το Μάιο είναι ότι θα υπάρξει περεταίρω πτώση στις εισαγωγές, λόγω των υψηλών αποθεμάτων αλλά και της ασθενικής ζήτησης. 

Σε γενικές γραμμές, οι συνολικές εισαγωγές της Κίνας τον Απρίλιο αυξήθηκαν κατά μόνο 0,3% συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο ενώ το Μάρτιο σημείωσαν αύξηση 5,3%, αρκετά χαμηλότερα από τις προβλέψεις του 10%. 

Η ζήτηση σιδήρου έχει επηρεαστεί πάρα πολύ από την πολιτική συγκράτησης του ευρύτερου κατασκευαστικού κλάδου, κλάδος ο οποίος απορροφά το 50% της παραγωγής σιδήρου. 

Επίσης, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι εισαγωγές χαλκού της Κίνας έπεσαν σε χαμηλό επτά μηνών τον Απρίλιο, μειωμένες κατά 19% από το Μάρτιο. 

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Κίνα τους προηγούμενους μήνες εισήγαγε τόσο πολύ χαλκό με στόχο να χτίσει αποθέματα, αφού στην παρούσα φάση έχει απόθεμα πάνω από 2 εκατομμύρια τόνους, σε σημείο που παρατηρήθηκε έλλειψη και δεν υπήρχε επάρκεια για να καλυφθεί η ζήτηση από άλλες χώρες.    

Τα ανωτέρω νέα σε συνδυασμό με την παγκόσμια οικονομική κατάσταση δεν σηματοδοτούν και την καλύτερη κατάσταση για τη ναυτιλία και ειδικότερα για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. 

Η μόνη αναλαμπή, αλλά με συγκεκριμένη χρονική διάρκεια για το επόμενο διάστημα είναι οι προβλέψεις για την αύξηση της ζήτησης του Thermal Coal που εκτός από την εποχικότητα οφείλεται και στις συνεχιζόμενα πτωτικές τιμές του. 

Οι τιμές του Thermal Coal της Ινδονησίας, της Αυστραλίας και της Νοτίου Αφρικής το τελευταίο διάστημα παρουσιάζουν πτωτική πορεία, ενώ αντίστοιχα την ίδια περίοδο οι τιμές του Thermal Coal της Κίνας δεν έχουν παρουσιάσει μεταβολή. 

Οι μειωμένες τιμές λοιπόν, θα έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των εισαγωγών από την Κίνα αφού η ζήτηση θα είναι ιδιαίτερα αυξημένη λόγω του καλοκαιριού το οποίο θα επηρεάσει θετικά και την αγορά των πλοίων ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα αυτά του μεγαλύτερου τονάζ.

Ουδέτερη μπορεί να χαρακτηριστεί και η προηγούμενη εβδομάδα στις αγοραπωλησίες, καθώς δεν υπήρξε τίποτα το συγκλονιστικό σχετικά με τον αριθμό των πράξεων οι οποίες ήτανε μοιρασμένες μεταξύ τον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου και των δεξαμενόπλοιων. 

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.

Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏  Στα Panamax, το ‘RUBY CREST’ 73.000 DWT (1997 – Halla) πουλήθηκε στα $ 11,8 εκ.

✏  Στα Handymax, το ‘MASTRO GIORGIS II’ 52.245 DWT (1995 – Okean) έκλεισε στα $ 7 εκ. και το ‘SANKO RALLY’ 42.529 DWT (1994 – Namura) πουλήθηκε στα $ 8,8 εκ.

✏  Στα Handysize, το ‘APOLLO’ 27.912 DWT (1996 – Naikai) αγοράστηκε στα περίπου $ 8 εκ.      

Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:

✏   Στα Aframax, το ‘BUNGA KELANA DUA’ 105.884 DWT (1997 – Hyundai) αγοράστηκε στα υψηλά $ 8 εκ.

✏   Στα MR, το ‘MAERSK CLARISSA’ 44.970 DWT (1997 – Hyundai) έκλεισε πάνω από $ 11 εκ. και το ‘SELENDANG MUTIARA’ 45.974 DWT (1997 Dallian) πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ.  Η διαφορά των $ 2,5 εκ. των ανωτέρω πλοίων επισημαίνει το premium που απολαμβάνουν τα Κορεατικά όχι μόνο από τα Κινέζικα αλλά και από αυτά της Ιαπωνίας.