Η 1η πανηγυρική συνεδρίαση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας

Η 1η πανηγυρική συνεδρίαση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας

44
Η 1η πανηγυρική συνεδρίαση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας

Ύστερα από ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών εγκρίσεως του καταστατικού της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συνεδρίαση της διοικούσας επιτροπής

Ο πρόεδρος της Ένωσης Θ. Κόντες στη διάρκεια της ομιλίας του προς τα ΜΜΕ επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι ο φορέας υπό νέα μορφή και διοίκηση είναι αποφασισμένος να συνεχίσει στα χνάρια της Ένωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων και να απελευθερώσει όλη του την ενέργεια και τη δύναμη που του δίνουν τα μέλη του από το ευρύτερο πλέον χώρο, προκειμένου να μπορέσει να αναπτύξει τον κλάδο και να τον φέρει ει δυνατόν στα αξιοζήλευτα επίπεδα του παρελθόντος. Στη συνέχεια ο κ. Κόντες αναφέρθηκε στην απελευθέρωση του cabotage επισημαίνοντας ότι η νέα ρύθμιση, έστω και καθυστερημένα, βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, ώστε να πείσει τις ενδιαφερόμενες διαχειρίστριες εταιρείες, ότι δεν υπάρχουν πλέον δυσκαμψίες και γραφειοκρατικές διατυπώσεις που θα αποτελέσουν στο μέλλον εμπόδια για το καθεστώς του home portimg.

Αναφερόμενος στις αναγκαίες ρυθμίσεις που απαιτούνται για τον κλάδο των κρουαζιερόπλοιων ο κ. Κόντες επεσήμανε ότι αυτές είναι:

·        Η αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, για την καλύτερη εξυπηρέτηση αυτής της κατηγορίας των πλοίων. Καταφέραμε οι συναντήσεις – συσκέψεις που πραγματοποιήθησαν μέχρι σήμερα σε Οργανισμούς Λιμένων και Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, όπου υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα από πλευράς προσεγγίσεως κρουαζιεροπλοίων, να έχουν ευρύτητα συμμετοχής, λόγω της σοβαρότητος των θεμάτων, για την επίλυση των οποίων απαιτούνται σφαιρικά ενέργειες και παρεμβάσεις από περισσότερους του ενός φορείς.

·        Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στον τομέα της κρουαζιέρας.

·        Η απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης visa στους τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν την χώρα προερχόμενοι από χώρες εκτός Σέγκεν όπως π.χ. Ανατολικές Χώρες και Τουρκία

·        Η παράταση ωρών λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και Μουσείων.

·        Η πύκνωση των αεροπορικών συνδέσεων με πτήσεις απευθείας από υπερατλαντικές χώρες

·        Η αναδιοργάνωση της πλοηγικής Υπηρεσίας.

·        Η αναμόρφωση του καθεστώτος της υποχρεωτικής πλοήγησης των πλοίων στους λιμένες καθώς και της ρυμουλκήσεως αυτών

·        Η ελευθερία ναυλώσεων (charter in, carter out)

Στη συνέχεια ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Μιχάλης Λάμπρος, τόνισε μεταξύ άλλων :

Ο Πειραιάς είναι το πιο συμφέρον λιμάνι αναχώρησης για κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.

Η Ανατολική Μεσόγειος είναι ο δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός μετά την Καραϊβική.

Δεν περιμένουμε θαύματα στην κρουαζιέρα. Από το 2014 θα είμαστε σε θέση να υποδεχθούμε πολλά κρουαζιερόπλοια.

Υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον από εταιρείες κρουαζιέρας για να προσεγγίσουν το λιμάνι του Ηρακλείου.

Σε αυτό το σημείο ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Γιώργος Κουμπενάς σημείωσε ότι στην Κέρκυρα η Thomson Cruises (από τις 25 Μαΐου και μετά) αποβιβάζει περίπου κάθε εβδομάδα 1.800 επιβάτες οι οποίοι παραμένουν στο νησί για 8 ημέρες προσφέροντας σημαντικά οφέλη στην οικονομία του νησιού.

Απαντώντας η διοικούσα επιτροπή σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων σχετικές με την άρση της ελληνικής σημαίας και το κόστος των ξενοδοχειακού προσωπικού των κρουαζιερόπλοιων έκαναν τις παρακάτω παρατηρήσεις:

*Οι ναυτεργάτες διαμαρτύρονται για θέματα του κλάδου τους και αυτό είναι λογικό. Είναι παράλογο να κάνουν απεργίες σε εποχές μεγάλης τουριστικής κίνησης. Πιστεύω ότι έχουν «χωνέψει» την ιστορία της άρσης του καμποτάζ και δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα και οι αντιδράσεις για την άρση του cabotage θα είναι ηπιότερες.

*Η Costa έχει αρχίσει καμπάνια επιλογής Ελλήνων αξιωματικών μετά τα ατυχήματα που είχαν. Θα έρθουμε σε επαφή με τις εταιρείες ώστε να προσλαμβάνουν στα πλοία τους που θα ξεκινούν κρουαζιέρες από ελληνικά λιμάνια να προσλαμβάνουν Έλληνες.
*Ο Έλληνας ναυτικός είναι ακριβός πλέον όταν μπήκαν στελέχη ξενοδοχειακών ειδικοτήτων από τριτοκοσμικές χώρες, Φιλιππίνες, Ινδίες, Ινδονησία. Το υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιο δεν ήταν πλέον ανταγωνιστικών, με 3-4.000 ευρώ υψηλότερο κόστος από τους ανταγωνιστές μόνο μισθολογικά την ημέρα.

*Μας λυπεί ότι σήμερα δεν υπάρχει ελληνικό κρουαζιερόπλοιο. Δεν πιστεύω ότι σύντομα θα μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε σαν σημαία τα ξένα κρουαζιερόπλοια και να επανέλθει να κυματίζει η γαλανόλευκη στην πρύμνη των πλοίων,.
*Σήμερα οι ναυτικοί είναι 1,5 εκατομμύριο και οι Έλληνες μόλις 15.000. Το 1960 ελέγχαμε το 10% του παγκόσμιου ναυτεργατικού προσωπικού, ενώ πέρσι δια της βίας ελέγχαμε το 1%..

Το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει αυτά τα ανταγωνιστικά μισθολογικά κόστη.
Σε αυτό το σημείο ο γενικός γραμματέας Γ. Κουμπενάς σημείωσε: «Πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις από τα ναυτεργατικά σωματεία, την κυβέρνηση και τους πλοιοκτήτες. Χρειάζονται μέτρα όπως επιδότηση μετασκευών πλοίων εφόσον γίνεται στην Ελλάδα, η κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών και επιδότηση μισθών όπως γίνεται στην Ιταλία. Λείπει η συνέχεια στην κρουαζιέρα. Κανείς δεν το ακούει ούτε η δημόσια διοίκηση ούτε τα ναυτεργατικά σωματεία ούτε οι εταιρείες. Αν δεν τα βρουν μεταξύ τους δεν πρόκειται να υπάρξει ελληνική σημαία».