Η ανθρώπινη διάσταση της απειλής της πειρατείας

Η ανθρώπινη διάσταση της απειλής της πειρατείας

15
Η ανθρώπινη διάσταση της απειλής της πειρατείας

Την ανθρώπινη διάσταση της απειλής της πειρατείας ανέδειξε ο ευρωβουλευτής ΝΔ, Γ.Κουμουτσάκος, ως συντονιστής του σχετικού πάνελ, σε συνέδριο που διοργάνωσαν από κοινού η Δανική Προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Χαρακτηριστικά, ο Έλληνας ευρωβουλευτής τόνισε:

“Ακόμα και αν δεν υπήρχαν όλες οι άλλες αρνητικές επιπτώσεις της πειρατείας, η ανθρώπινη και μόνο διάστασή της θα μας επέβαλε να δράσουμε γρήγορα και αποφασιστικά για την εκρίζωση αυτής της απειλής”.

Σημειώνεται ότι οι εργασίες της διημερίδας με τίτλο “Πειρατεία: η απειλή των θαλάσσιων μεταφορών” (“Piracy: the curse of maritime transport”) έγιναν υπό το φως της απόφασης του Συμβουλίου να παρατείνει την χρονική διάρκεια αλλά και το εύρος της εντολής της επιχείρησης ATALANTA. Σε αυτήν συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, K. Sekimizu, ο Επίτροπος για θέματα Μεταφορών, S.Kallas, ο Δανός Υπουργός Ανάπτυξης, O.Sohn, και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, B.Simpson.

Ο κ. Γ.Κουμουτσάκος εκφράζοντας την ανησυχία του για την αυξανόμενη βία που ασκούν οι πειρατές εις βάρος των ναυτικών, ανέφερε ότι “οι αιχμάλωτοι ναυτικοί υφίστανται σωματική και ψυχολογική βία. Οι οικογένειές τους περνούν δραματικές στιγμές ανησυχώντας για την τύχη των δικών τους ανθρώπων.

Είναι απαράδεκτο να εργάζονται άνθρωποι κάτω από αυτές τις συνθήκες και να φοβούνται κάθε ώρα, κάθε λεπτό ότι θα πέσουν θύματα των πειρατών.

Πρέπει να εκτιμήσουμε άμεσα το ανθρώπινο κόστος της πολυδιάστατης αυτής απειλής. Όμως το στάδιο της “διάγνωσης” δεν μπορεί να διαρκέσει πολύ. Δεν μπορεί να είναι άλλοθι ακινησίας. Η διάγνωση είναι μόνον το πρώτο βήμα. Η θεραπεία είναι εκείνη που θα λύσει το πρόβλημα. Βέβαια, δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις και τα εφαρμοζόμενα μέτρα είναι αποσπασματικά. Πρέπει να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν άμεσα αποτελεσματικότερα μέτρα. Σήμερα. Τώρα. Χωρίς άλλες καθυστερήσεις και κωλυσιεργίες”.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο καπετάνιος P.Mukundan εκ μέρους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου, σημείωσε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό τα κράτη σημαίας, οι διεθνείς οργανισμοί και οι ναυτιλιακές εταιρείες να ενθαρρύνουν τα μέλη τους που έπεσαν θύματα πειρατικών επιθέσεων να μοιράζονται τις εμπειρίες τους.

Οι P.Swift και R.Paul, ως εκπρόσωποι του Προγράμματος Ανθρωπιστικής Απάντησης για τη Θαλάσσια Πειρατεία, επεσήμαναν τη σημασία της ορθής προετοιμασίας, ενημέρωσης, εκπαίδευσης και φροντίδας των ναυτικών, αλλά και των οικογενειών τους πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αιχμαλωσία από πειρατές.

Την αυξανόμενη πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα της ΕΕ εξήρε ο J.Whitlow για τη Διεθνή Συνομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές και ζήτησε πολλά περισσότερα από τα μεγάλα κράτη σημαίας και τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Η N.Shaw από το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας  έθιξε τις νομικές πτυχές του προβλήματος ενώ ο καπετάνιος R.Kuehne από τη ναυτιλιακή εταιρεία Leonhardt & Blumberg, έχοντας ο ίδιος προσωπική εμπειρία από διαπραγματεύσεις με Σομαλούς πειρατές, αναφέρθηκε στη σημασία εφοδιασμού της πλοιοκτήτριας εταιρείας με τους κατάλληλους ανθρώπους και τις απαραίτητες υποδομές.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.