Πλοιοκτήτες αντιτίθενται στην αύξηση τελών στο λιμάνι της Μελβούρνης

Πλοιοκτήτες αντιτίθενται στην αύξηση τελών στο λιμάνι της Μελβούρνης

8
Πλοιοκτήτες αντιτίθενται στην αύξηση τελών στο λιμάνι της Μελβούρνης

Εταιρείες κρουαζιέρας, πλοιοκτήτες και βιομηχανίες εκφράζουν την έντονη αντίθεσή τους στην απόφαση της κυβέρνησης της Victoria να επιβάλλει κόστος άδειας ύψους $81 εκατομμυρίων στο λιμάνι της Μελβούρνης, καθώς όπως τονίζουν κάτι τέτοιο επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού. Η χρέωση η οποία ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο, αντικαθιστά την χρέωση στα φορτηγά οχήματα για την χρήση των υποδομών.

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Αυστραλίας, Ken Fitzpatrick είπε ότι το συγκεκριμένο κόστος θα έχει τρομακτικές συνέπειες και θα αποτελέσει το καρφί στο φέρετρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας η οποία έχει πληγεί από το ισχυρό δολάριο Αυστραλίας. Συνέχισε αναρωτώμενος γιατί η χρέωση αυτή εφαρμόζεται μόνο στο λιμάνι της Μελβούρνης. Θα επιφέρει μία σημαντική αύξηση περίπου 50% για τις χρεώσεις χρήσης της προβλήτας. Επιπρόσθετα τόνισε ότι υπάρχει ήδη μία αύξηση στα τέλη χρήσης του διαύλου ναυσιπλοΐας και οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών δεν ξέρουν ακόμη πως θα καταφέρουν να το απορροφήσουν. Η άποψη του προέδρου ήταν ότι το νέο τέλος δεν θα οδηγήσει τις μεγάλες επιχειρήσεις σε έξοδο από το λιμάνι της Μελβούρνης αλλά σίγουρα θα δυσκολέψει πολύ την λειτουργία τους ενώ θα μειώσει και την ελκυστικότητα του λιμένα. Τα άτομα που έχουν ανάγκη το λιμάνι για το εμπόριο θα επωμιστούν το κόστος, αν και ορισμένες βιομηχανίες, όπως αυτή των σιτηρών, μπορεί να αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν γειτονικούς λιμένες όπως το Geelong και το Portland στους οποίους δεν εφαρμόζεται το νέο τέλος.

Το λιμάνι της Μελβούρνης είναι το μεγαλύτερο της Αυστραλίας σε διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου και η συνολική διακίνηση αυξήθηκε κατά 6,6% το 2011.

O Fitzpatrick εξήγησε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε επιβάλει ένα τέλος στα φορτηγά τα οποία έμπαιναν και έβγαιναν από το λιμάνι, αν και όπως είπε ήταν μάι αμφιλεγόμενη χρέωση, όπως και η νέα. Η κυβέρνηση απλώς ζητάει τα χρήματα από άλλες πηγές. Ο Πρόεδρος των λιμένων της Victoria, Denis Napthine, είπε ότι η προηγούμενη χρέωση στα φορτηγά ήταν άδικη και μεροληπτική, ενώ η νέα χρέωση κατανέμεται σε όλους τους χρήστες. Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν στην λιμενική βιομηχανία της χώρας, όπως για παράδειγμα η κατασκευή του λιμένα του Hastings.

Τα κρουαζιερόπλοια θα κληθούν να καταβάλλουν πρόσθετα $4960, για στις πρώτες 24 ώρες της παραμονής τους. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Carnival Australia τόνισε ότι οι χρεώσεις του λιμένα της Μελβούρνης ήταν ήδη ανάμεσα στις πλέον ακριβές στον κόσμο οπότε το νέο κόστος αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετα εμπόδια, θέτοντας υπό αμφισβήτηση την προσέγγιση των πλοίων της εταιρείας στο λιμάνι.

Περισσότερα για τους λιμένες της Αυστραλίας @ www.PortEconomics.gr

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.