Δεμένα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά

Δεμένα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά

0
Δεμένα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, αποφάσισε στην έκτακτη συνεδρίασή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

Στην ανακοίνωσή της το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας αναφέρονται τα παρακάτω:

«Η διοίκηση της ΠΝΟ κατά τη σημερινή έκτακτη συνεδρίασή της, απεφάσισε ομόφωνα, με μυστική ψηφοφορία, την συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, με 24ωρη Πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012, με έναρξη την 00.01 ώρα και λήξη την 24.00.

Με την παραπάνω συμμετοχή της στην απεργία της υπερκείμενης τριτοβάθμιας οργάνωσης, η Διοίκηση της ΠΝΟ προτάσσει τη συνεχιζόμενη για δύο και πλέον χρόνια οικονομική κατοχή της χώρας μας από τις δυνάμεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, δυνάμεις, που έχουν οδηγήσει de facto την Ελλάδα σε χειρίστης μορφής διεθνή οικονομικό έλεγχο, με αποτέλεσμα μέρα με την ημέρα την εξαθλίωση των Ελλήνων εργαζομένων και συνταξιούχων, που επιδεινώνεται σε τέτοιο βαθμό ώστε 30.000 συμπολίτες μας να είναι άστεγοι, ενώ συγχρόνως ο αριθμός των συσσιτίων από διάφορους φορείς να αυξάνει με δραματικούς ρυθμούς.

Κατά την παραπάνω συνεδρίαση, διαπιστώθηκε η συνεχιζόμενη συστηματική καταστρατήγηση και παραβίαση της ΣΣΕ της Ακτοπλοΐας από τις ναυτιλιακές εταιρείες ANEK LINES, HELENIC SEAWAYS και ENDAVOR LINES MARITIME CO και άλλες εταιρείες, παρά τις γραπτές δεσμεύσεις και διαβεβαιώσεις τους για πλήρη συμμόρφωσή τους προς το αυτονόητο, την υποχρέωσή τους απέναντι στους ναυτεργάτες για την εφαρμογή της ΣΣΕ των πληρωμάτων της Ακτοπλοΐας, των ετών 2010 και 2011, το κύρος και την ισχύ των οποίων αναγνώρισαν με σχετικά έγγραφά τους.

Η εκκρεμότητα που παραμένει στον χώρο της υπογραφής των ΣΣΕ γενικά, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, συναντά την κάθετη αντίθεση της Διοίκησης της Ομοσπονδίας, διατρανώνοντας ότι δεν θα επιτρέψει την κατάργηση του θεσμού των ΣΣΕ, που έχει απρόσκοπτη διάρκεια πολλών δεκαετιών, στον χώρο της ναυτικής εργασίας ή την αντικατάστασή τους από «επιχειρησιακές/εταιρικές συμβάσεις».

Εξ άλλου, το ίδιο εφιαλτική εξακολουθεί να παραμένει η κατάσταση στο ΝΑΤ, οι συνταξιούχοι ναυτεργάτες του οποίου βιώνουν απανωτές περικοπές των κυρίων και επικουρικών συντάξεών τους, οδηγούμενοι στην πλήρη εξαθλίωση και το περιθώριο, την στιγμή μάλιστα που ο αρμόδιος Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ενώ δήλωνε ότι είχε ήδη εξασφαλίσει την επιχορήγηση του ΝΑΤ κατά € 50.000.000 για φέτος, τώρα δηλώνει ότι λείπουν άλλα €100.000.000.

Ακόμη, το ίδιο οδυνηρή και άπελπις διαγράφεται η κατάσταση με τα εφάπαξ των απομάχων του κύματος, οι οποίοι απειλούνται άμεσα και με άλλες σοβαρές περικοπές ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, επίκεινται και άλλες περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις.

Επί πλέον, η επιδείνωση του επιπέδου της παρεχόμενης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, υπό καθεστώς απάνθρωπων συνθηκών οικονομικής κατοχής της χώρας, λειτουργεί πολλαπλασιαστικά, οδηγώντας τους σε πλήρη εξουθένωση, ενώ σε καθημερινή βάση η ΠΝΟ γίνεται αποδέκτης της αγωνίας των ναυτεργατών, διαμαρτυρόμενη για την, σύμφωνα με πληροφορίες, ένταξή τους στον ΕΟΠΥΥ.

Το διεκδικητικό πλαίσιο της συμμετοχής της ΠΝΟ στην 24ωρη Γενική Απεργία της ΓΣΕΕ είναι:

·         Προσέλκυση νέων και παραμονή τους στο ναυτικό επάγγελμα, για σταδιοδρομία σε θέσεις αξιωματικών και κατωτέρου πληρώματος, που συνιστά τον ισχυρό κρίκο στην αλυσίδα της απασχόλησης και άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών από το κράτος, δεδομένου ότι έχει στερέψει επικίνδυνα η δεξαμενή έμψυχου δυναμικού της ναυτιλίας μας

·         Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων των Ταμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξ παροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων

·         Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτου, με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

·         Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τους Έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή του αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.

·         Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.

·         Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ.

·         Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούς Λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τις λειτουργικές του δαπάνες.

·         Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΓΕΝΕ και χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.

·         Έξοδος από την στασιμότητα στο χώρο των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουν καθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο και απόγνωση στους ναυτεργάτες».