Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η εδραίωση του Πειραιά ως σημαντικότερου λιμανιού...

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η εδραίωση του Πειραιά ως σημαντικότερου λιμανιού στη Μεσόγειο

18
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας και η εδραίωση του Πειραιά ως σημαντικότερου λιμανιού στη Μεσόγειο

Συνέντευξη Τύπου με θέμα την κρουαζιέρα θα παραχωρήσει εντός της ημέρας ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοίδης,

Τα κυριότερα σημεία που θα αναπτυχθούν είναι τα εξής:

1) Δύο σημαντικά έργα εθνικής σημασίας για την ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και την εδραίωση του Πειραιά ως σημαντικότερου λιμανιού στη Μεσόγειο, υπάγονται με απόφαση του Υπ. Ανάπτυξης στο ΠΕΠ Αττικής, συνολικού π/υ 350 εκ. ευρώ

α) Επέκταση λιμανιού στο νότιο τμήμα, π/υ 230 εκ. ευρώ με 6 νέες θέσεις ελιμμενισμού για μεγάλα κρουαζιερόπλοια (>4.000 επιβατών)

β) Δημιουργία υπερυψωμένου τρένου σταθερής τροχιάς monorail για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διασύνδεση με τα υπόλοιπα ΜΜΜ

2) Τα έργα είναι απολύτως ώριμα για να υλοποιηθούν, καθώς όλες οι σχετικές άδειες (περιβαλλοντικών επιπτώσεων κοκ) έχουν εκδοθεί. Το monorail μάλιστα ανακοινώθηκε πρώτη φορά πριν 10 χρόνια (2002) αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε διότι ποτέ δεν υπήρξε σοβαρή πολιτική βούληση για την εύρεση της αναγκαίας χρηματοδότησης. 

3) Ο Πειραιάς την τελευταία δεκαετία παρουσιάζει μια αλματώδη αύξηση στη διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας από ~500χιλ το 2002 σε 2.5 εκ το 2011. Σταδιακά από εμπορευματικό λιμάνι μετατρέπεται στον μεγαλύτερο προορισμό (αφετηρία & επιστροφή) κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Στόχος είναι με τις συντονισμένες πολιτικές της κυβέρνησης (άρση του καμποτάζ το αμέσως προσεχές διάστημα – υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων) να φτάσουμε στα 5εκ. επιβάτες έως το 2015. 

4) Ο ανταγωνισμός από άλλα λιμάνια της Μεσογείου, και ιδιαίτερα την Κων/πουλη και τη Σμύρνη, είναι ισχυρός. Γι’ αυτό και δεν πρέπει να μείνουμε αδρανείς αλλά να προχωρήσουμε άμεσα σε επενδύσεις που θα δώσουν συγκριτικό πλεονέκτημα στον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει το τεράστιο δυναμικό που διαθέτει. Επιπλέον η αγορά της κρουαζιέρας μετασχηματίζεται με γοργούς ρυθμούς. Σήμερα ναυπηγούνται 24 κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 4.000 επιβατών+2.000 προσωπικό. Αν ο Πειραιάς δεν προχωρήσει στην ανάπτυξη και επέκτασή του θα χάσει τη δυνατότητα να προσελκύει αυτά τα πλοία, καθώς με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορεί να τα φιλοξενήσει. Αντιθέτως με την δημιουργία 6 επιπλέον θέσεων ελιμμενισμού, ο Πειραιάς αποκτά 17 θέσεις συνολικά και παραμένει ο ισχυρότερος προορισμός στη Μεσόγειο. Επιπλέον δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εναλλακτικών μορφών κρουαζιέρας όπως πχ η χειμερινή κρουαζιέρα με επίκεντρο και πάλι τον Πειραιά. 

5) Η φετινή εντυπωσιακή χρονιά από πλευράς αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών (+35%) δείχνει σημάδια σταθεροποίησης το 2012 από τα συμβόλαια που έχουμε ήδη στα χέρια μας. 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.