Συνάντηση της 34ης Επιτροπής του GL στην Ελλάδα

Συνάντηση της 34ης Επιτροπής του GL στην Ελλάδα

0
Συνάντηση της 34ης Επιτροπής του GL στην Ελλάδα

Η Ελληνική Επιτροπή του Germanischer Lloyd (GL), συνεδρίασε χθες στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία στην Αθήνα.  Η 34η συνάντηση της Επιτροπής είχε εορταστικό χαρακτήρα λόγω του εορτασμού του ορόσημου των 100 εκκατομυρίων GT που το GL έφτασε να έχει στο στόλο του. Παρουσιάστηκαν επίσης οι νέες τάσεις στο σχεδιασμό των containerships, η πρόσφατη υιοθέτηση από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των μέτρων για την ενεργειακή απόδοση (energy efficiency) καθώς και οι τρέχουσες εξελίξεις στην Ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ήταν ευτυχής η συγκυρία που το GL γιόρτασε το ορόσημο των 100 εκκετ. Στην Ελλάδα, αφού οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την επιτυχία ου GL τα τελευταία χρόνια.  Πάνω από το 10% του στόλου που το GL εξυπηρετεί και το οποίο είναι περίπου 11,5 εκκατ GT βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.  Τo GL έχει αυτή τη στιγμή υπό τεχνική επίβλεψη, πάνω από 7.200 πλοία από περισσότερες από 1.900 εταιρείες σε όλο τον κόσμο.  Είναι επίσης σημαντικό ότι για να φτάσει το στόχο των 100 εκκατ GT, το GL διπλασίασε το στόλο που εξυπηρετεί τα τελαυταία 6 χρόνια.  Ο επόμενος στόχος είναι να πετύχει τα επόμενα 10 εκκατ GT   έως το τέλος του 2012.

Τη συνάντηση άνοιξαν με το καλοσώρισμά τους ο νέος Πρόεδρος της Επιτροπής, κ. Πάνος Λασκαρίδης, επικεφαλής της Laskaridis Shipping Group και ο κ. Erik van der Noordaa, CEO και Πρόεδρος του Executive Board του GL.  Στη συνέχεια , ο κ. Λασκαρίδης αφού παρουσίασε τα νέα μέλη της Επιτροπής, υπενθύμισε στα στελέχη του GL, ότι η Ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ανοιχτή σε καινοτομίες, νέα προϊόντα και υπηρεσίες και τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό οι εμπορικές επιπλοκές των νέων τεχνολογιών να συζητούνται πρώτα με τη βιομηχανία.

Ο κ. Erik van der Noordaa, μίλησε για το σχήμα που έχει σήμερα το GL ως ομάδα εταιρειών (GL Group) καθώς και για τις δραστηριότητες του τελευταίου χρόνου.  Σημείωσε τις αλλαγές που έχουν γίνει στον οργανισμό τα τελευταία χρόνια με την απόκτηση των τμημάτων για πετρέλαιο και αέριο καθώς και για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.  Τόνισε επίσης τις αλλαγές που γίνονται αυτή τη στιγμή στο GL ώστε να βελτιωθεί η ανταπόκριση του οργανισμού στις ανάγκες των πελατών και να ενδυναμωθούν οι σχέσεις του με τους πελάτες καθώς θα παρέχεται στοιβαρή λειτουργική διοίκηση.

Ο κ. Torsten Schramm, CEO του GL, ενημέρωσε την Επιτροπή για τις τελευταίες εξελίξεις στον οργανισμό, τόνισε τη δυναμική θέση του στον τομέα των containerships και παρουσίασε τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα αυτό ανεξάρτητα από την ρευστή κατάσταση που επικρατεί στις αγορές.

Ο νέος περιφεριακός διευθυντής του GL για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, κ. Matthias Ritters, παρουσίασε μια λεπτομερή εισαγωγή στις προκλησεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στην προσπάθειά της να μειώσει την περιβαλλοντική της επίδραση.  Μίλησε για την υιοθέτηση του EEDI (Energy Efficiency Design Index) και του SEEMP (Ship Energy Efficiency Management Plan) από την 62η Επιτροπή Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ.  Τόνισε ότι τα ιστορικά αυτά γεγονότα αποτελούν την πρώτη παγκόσμια επιβολή μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που επιλήθηκαν σε οποιαδήποτε βιομηχανία.  Το GL προετοιμάζει του πελάτες του για την εισαγωγή τόσο του EEDI όσο και του SEEMP έδω και αρκετά χρόνια, με την εθελοντική πιστοποίηση EEDI που είναι μέρος τους Περιβαλλοντικού Διαβατηρίου (Environmental Passport) του GL.

Ο κ. Jan-Olaf Probst, Executive Vice President και Επικεφαλής του Τμήματος Newbuildings του GL, μίλησε για τις εξελίξεις στο σχεδιασμό containerships.  Ανέλυσε τις επιπτώσεις των προγραμματισμένων αλλαγών στο Κανάλι του Παναμά στη βιομηχανία containers και πως αυτό μπορεί να επηρεάσει τα νεότευκτα πλοία. Ο κ. Probst μίλησε για δύο καινούργια σχέδια containerships.  Το πρώτο είναι το “Twin Island” με μετατοπισμένο κατάστρωμα που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της χωρητικότητας κατά 5%. Το δεύτερο είναι το “Baby post-Panamax” containership με χωρητικότητα 4600 TEU το οποία θα χρειάζεται σημαντικά λιγότερο έρμα από τα συνηθισμένα πλοία. Εξέτασε επίσης τις δυνατότητες της χρήσης LNG ώς καυσίμου καθώς και τις αλλαγές στον Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Διαδικασιών Φόρτωσης και Ασφάλειας (CSS).

Ο κ. Αθανάσιος Ρεϊζόπουλος, Αντιπρόεδρος και Περιφεριακός Διευθυντής της Ανατολικής Ευρώπης, παρουσίασε τις τελευταίες δραστηριότητες του GL στην Ελλάδα. Οι τάσεις είναι θετικές, είπε, με σχετικά μειωμένες τιμές για τα νεότευκτα οι οποίες έχουν προσελκύσει και άλλους παίκτες πέρα από τις παραδοσιακές εταιρείες containerships.  Το GL υποστηρίζει αυτούς του νέους παίκτες με την υλοποίηση Forums για τα containerships, παρουσιάσεις σε εταιρείες καθώς και με σεμινάρια φτιαγμένα κατά παραγγελία.  Η αυξητική τάση στα containerships συνεχίζεται, είπε, αναμένοντας το μερίδιο της Ελληνικής αγοράς να φτάσει στο 5% του διεθνούς στόλου containerships έως το τέλος του 2011. Τέλος, σημείωσε με ότι το 80% των παραγγελιών containerships των Ελλήνων πλοιοκτητών την περίοδο Σεπτεμβρίου 2010 – Μαϊου 2011, είναι με το GL.