Τα λιμάνια της Νότιας Κορέας έσπασαν το φράγμα των 10 εκ. TEU...

Τα λιμάνια της Νότιας Κορέας έσπασαν το φράγμα των 10 εκ. TEU κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011

14

Ο συνολικός όγκος εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους στα λιμάνια της Νότιας Κορέας αυξήθηκε κατά 10,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και έφτασε τα 10,5 εκατομμύρια TEUs, ξεπερνώντας το όριο των 10 εκατομμυρίων για πρώτη φορά.

Οι εισαγωγές / εξαγωγές εμπορευμάτων αυξήθηκαν 10 % από το προηγούμενο έτος φτάνοντας τα 6.590.000 TEUs, ενώ το φορτίο μεταφόρτωσης αυξήθηκε 10,4% στα 3,68 εκατομμύρια TEUs. Το εσωτερικό εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 28,6% και διαμορφώθηκε στα 0,23 εκατομμύρια TEUs.

Το λιμάνι της Busan – το κύριο λιμάνι της Κορέας και το πέμπτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι στον κόσμο – είδε τον όγκο φορτίου να αυξάνεται 13% από το προηγούμενο έτος στα 7.870.000 TEUs, ενώ τα λιμάνια του Gwangyang και του Incheon είδαν μια μικρή αύξηση (1% και 2,2%, αντίστοιχα, στα 1,04 εκατομμύρια TEUs και 0,96 εκατομμύρια TEUs αντίστοιχα).

Η συνολική διακίνηση στα 31 εμπορικά λιμάνια της Νότιας Κορέας διαμορφώθηκε στους 637.400.000 τόνους κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, που αποτελεί και ρεκόρ για την λιμενική βιομηχανία της χώρας.

Το αρμόδιο Υπουργείο δήλωσε ότι αυτό συνιστά αύξηση 7,1% από αντίστοιχο εξάμηνο του περασμένου έτους (595.400.000 τόνοι) και 11,6% υψηλότερο από ό, τι το 2008, λίγο πριν την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Η διακίνηση αυξήθηκε 28,1% , 11,6%, και 10,2% από το προηγούμενο έτος για τα λιμάνια σε Pyeongtaek και Dangjin, Ulsan, και Busan, αντίστοιχα, χάρη στην αύξηση των μεταφορών άνθρακα, πετρελαίου και προϊόντων ξύλου.

Το λιμάνι της Pohang, όμως, είχε μία πτώση 5% στο φορτίο, λόγω μείωσης στις μεταφορές άνθρακα και σιδηρομεταλλευμάτων.

 

 

Για περισσότερα αναφορικά με τις διεθνείς λιμενικές εξελίξεις @ www.PortEconomics.gr
Η ισχυρή ανάπτυξη στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, στα ΗΑΕ και στην Αμερική, σε συνδυασμό με νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες από το πρόσφατο άνοιγμα της λιμενικής αγορά του Περού και της Κίνας, οδήγησε την DP World σε αύξηση 11% στην διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων κατά το πρώτο μισό του 2011.

 

Στους 49 τερματικούς σταθμούς που διαχειρίζεται ο όμιλος διακινήθηκαν 26,2 εκατομμύρια TEU’s από 23,7 εκατομμύρια TEUs το πρώτο εξάμηνο του 2010. Η αυξημένη διακίνηση οφείλεται τόσο στην ισχυρή ανάπτυξη στην περιοχή Ασίας / Ειρηνικού, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και σε περιοχές της Αμερικής, καθώς και της διακίνησης στους νέους τερματικούς σταθμούς της DP σε Callao, Περού και Qingdao, Κίνα.

 

Ο διευθύνων Σύμβουλος Mohamed Sharaf δήλωσε πως η αύξηση αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα μια «σημαντική βελτίωση» στα κέρδη μετά φόρων για το πρώτο εξάμηνο του 2011, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

 

Και όλα αυτά παρά το ότι η  DP World πούλησε το 75% των μετοχών των τερματικών που διέθετε στην Αυστραλία, στη Citi Infrastructure Investors για $1,5 δισ. το Δεκέμβριο. Τα πέντε τερματικά τώρα λογίζονται ως joint vetures.

 

Τα τερματικά των Η.Α.Ε. διακίνησαν 6,1 εκατομμύρια TEU το πρώτο εξάμηνο, με ένα ρεκόρ 3,1 εκατομμυρίων TEU κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2011.

 

“Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε νέα παραγωγική ικανότητα, και οι επενδύσεις μας στο Vallarpadam  στην Ινδία και στο Καράτσι στο Πακιστάν, ξεκίνησαν την λειτουργία τους το πρώτο τρίμηνο και ήδη σημειώνουν ικανοποιητική πρόοδο», δήλωσε η εταιρεία.

 

Η DP World πέτυχε καθαρά κέρδη $206 εκατ. κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010.

Η DP World, η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης τερματικών λιμενικών σταθμών για τα έτη 2006 έως 2009, τόνισε ότι ξεπέρασε τους μέσους ρυθμούς της αγοράς, λόγω της παρουσίας της σε ταχύτερα αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές.

 

 

Περισσότερα για τους ιδιώτες διαχειριστές τερματικών λιμενικών σταθμών @ www.PortEconomics.gr

 

Λιμενικές επενδύσεις από την Ινδία

Η Ινδία είναι έτοιμη να δημιουργήσει μια κρατική εταιρεία με κεφαλαιοποίηση περίπου $557m ειδικά για να επενδύσει σε λιμενικά συγκροτήματα και τερματικούς λιμενικούς σταθμούς. Η εταιρεία θα είναι κάτι αντίστοιχο με τις PSA και DP World σε ότι αφορά τον σκοπό τους και θα είναι γνωστή ως Indian Ports’ Global. Θα χρηματοδοτηθεί από τα έσοδα που εισπράττονται από τα κρατικά διαχειριζόμενα λιμάνια στην Ινδία ενώ θα μπορεί να αντλήσει κεφάλαια και μέσω της έκδοσης ομολόγων.

Μέσα σε αυτό το κλίμα είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες ότι επίκεινται παραχωρήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Ινδίας κυρίως λόγω της συμφόρησης που παρουσιάζει

Το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων της Ινδίας, Jawaharlal Nehru (Nhava Sheva), προσπαθεί να αντιμετωπίσει την συμφόρηση που παρατηρείται και σχεδιάζει να κατασκευάσει έναν πέμπτο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων για να ανταπεξέλθει στις προβλέψεις που κάνουν λόγο για σημαντική αύξηση της διακίνησης. Η συμφόρηση έχει προκαλέσει τεράστια προβλήματα στο λιμάνι καθώς πολλές ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είτε καταργούν ορισμένες από τις προσεγγίσεις τους, είτε αναδιαμορφώνουν τα δρομολόγιά τους προς άλλα λιμάνια, είτε επιβάλουν πρόσθετο ναύλο. Η λιμενική αρχή ήδη έχει προχωρήσει σε διεθνή διαγωνισμό για την ετοιμασία του master plan αλλά και του σχεδιασμού του νέου τερματικού σταθμού. Πρέπει βεβαίως να ληφθεί υπόψη ότι το σχεδιαζόμενο έργο απαιτεί μία σειρά εγκρίσεων (περιβαλλοντικές μελέτες, κυβερνητικές αποφάσεις κ.α.) οι οποίες εκτιμάται ότι θα απαιτήσουν μεγάλο χρονικό διάστημα. Το έργο αποτελεί μέρος του δεκαετούς επενδυτικού πλάνου της λιμενικής αρχής το οποίο κοστολογείται στα $3 δις. Στόχος είναι η αύξηση της χωρητικότητας από το υπάρχον επίπεδο των 4 εκατομμυρίων TEU ανά έτος, στα 17 εκατομμύρια TEU.

Σημαντικά έργα του επενδυτικού πλάνου αποτελούν η εκβάθυνση του διαύλου ναυσιπλοΐας στα 14 μέτρα (προϋπολογιζόμενου κόστους $180 εκατομμυρίων), έργο το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2013.

Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr

 


H Ινδονησία πρέπει να αυξήσει την χωρητικότητα των λιμένων της.

Σε πρόσφατο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Ινδονησία, αναφορικά με τις οικονομικές εξελίξεις στην χώρα για το 2011, ο Περιφερειακός Διευθυντής της της APM Terminals για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, κ. Michael Lund Hansen σχολίασε τους εντυπωσιακού ρυθμούς ανάπτυξης του εμπορίου της Ινδονησίας. Πρόσθεσε όμως ότι ου υπάρχουσες λιμενικές υποδομές της χώρας δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση του εμπορίου. Ο κ. Hansen τόνισε ότι οι πέντε από τους έξι μεγάλους λιμένες εμπορευματοκιβωτίων της Ινδονησίας, που διαχειρίζονται συνολικά το 90% της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, λειτουργούν πάνω από τα όρια της δυναμικότητας του, μειώνοντας την αποτελεσματικότητα και προσθέτοντας κόστος στους χρήστες.

Το γεγονός αυτό έχει θέσει σε εγρήγορση τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να μην χάσουν μερίδιο από το ολοένα αυξανόμενο εμπόριο, από λιμένες με μεγαλύτερη αποδοτικότητα ή/και χαμηλότερα κόστη. Ο κ. Hansen σημείωσε ότι οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αποτελούν μία λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα, καθώς όπως τόνισε μέχρι το 2015 η Ινδονησία θα χρειαστεί πρόσθετη χωρητικότητα τουλάχιστον 6 έως 7 εκατομμύρια TEU, ενώ για το 2020 θα χρειαστεί επιπρόσθετη χωρητικότητα 8 εκατομμυρίων TEU. Όπως χαρακτηριστικά είπε, καθότι οι λιμενικές υποδομές απαιτούν χρόνο για να κατασκευαστούν, αν η Ινδονησία θέλει να επενδύσει σε νέα λιμενική χωρητικότητα, θα πρέπει να το κάνει τώρα.

Δεδομένου του χρόνου που απαιτείται για την κατασκευή τέτοιων εγκαταστάσεων, ο χρόνος για να ξεκινήσετε την οικοδόμηση νέας παραγωγικής ικανότητας είναι τώρα, πρόσθεσε.

 

Περισσότερα για τις λιμενικές επενδύσεις @ www.PortEconomics.gr