2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο με θέμα «Double Dip or Outstripped – Opportunity or...

2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο με θέμα «Double Dip or Outstripped – Opportunity or Threat»

25
2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο με θέμα «Double Dip or Outstripped – Opportunity or Threat»

Στο πλαίσιο του “XINIS EDU FESTIVAL 2011”, ο τομέας Ναυτιλιακών Σπουδών των ΙΕΚ ΞΥΝΗ διοργάνωσε το  2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο Πειραιά με θέμα: «Double Dip or Outstripped – Opportunity or Threat»

Διπλή Ύφεση ή Υπερπροσφορά Χωρητικότητας  Ευκαιρία ή Απειλή;

Υπό την αιγίδα των:

Mediterranean College

WISTA

Hellenic Shipbrokers Association

Ομιλητές στο συνέδριο ήταν επιφανείς προσωπικότητες της ναυτιλιακής και επιχειρηματικής κοινότητας της χώρας μας:

John Pachoulis ( Managing Director Mega chart INC President – Hellenic Shipbrokers Association)

Cpt George A. Banos ( Ship – building Consulant George Moundreas & Company SA )

George Tzifis ( Dry Cargo Chartering Broker Simpson Spence & Young LTD Athens)

Ο κος Μπάνος (Ship building Consulant) στην εναρκτήρια ομιλία του παρουσίασε τους παράγοντες που προσδιορίζουν τις εξελίξεις στην παγκόσμια ναυλαγορά. Τόνισε τη διεθνή διάσταση της ναυτιλίας η οποία δεν υφίσταται για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών κεφαλαίων και των ναυτικών αλλά για να καταστήσει εφικτό το παγκόσμιο εμπόριο. Αναφέρθηκε στην ελλειμματική ζήτηση χωρητικότητας, στον τομέα των νέων ναυπηγήσεων και της υπερπροσφοράς πλοίων, η οποία σε σημαντικό βαθμό προήλθε και από την τοποθέτηση “στεριανών” κεφαλαίων” με σκοπό την αποκόμιση ευκαιριακών κερδών, διαπιστώνοντας ότι η ανισορροπία ζήτησης και προσφοράς είναι ένα διαχρονικό, εγγενές φαινόμενο στη ναυτιλία.
Ο κος Ι. Παχούλης, (Πρόεδρος του Hellenic Shipbrokers Association), περιέγραψε την πορεία της ναυλαγοράς από τις αρχές της δεκαετίες του 2000, ανέλυσε διεξοδικά τον παράγοντα Κίνα και τις επιπτώσεις του (θετικές και αρνητικές) στη ναυτιλία και το παγκόσμιο εμπόριο. Παρουσίασε τις εξελίξεις στην αγορά χύδην ξηρών και χύδην υγρών φορτίων, τις μεταβολές στη δομή του παγκόσμιου στόλου τόσο σε επίπεδο αριθμού πλοίων όσο και στα μεγέθη αυτών. Αναφέρθηκε στις ευκαιρίες αλλά και τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ προέβλεψε τις τάσεις συγκέντρωσης της χωρητικότητας δεξαμενοπλοίων σε λίγους μεγάλους παίκτες που θα έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στις αυστηρές απαιτήσεις διαχείρισης, ενώ αντίθετα η προσφορά πλοίων ξυρού φορτίου θα παραμείνει παραδοσιακά περισσότερο ανταγωνιστική.
Ο κος Αλεξάνδρου, (Research Dept. – ALKON Holding Inc,) παρουσίασε παραστατικά την εικόνα που παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία για τις παραγγελίες νέου τονάζ έως το 2014 ανά κατηγορία μεγέθους πλοίων, περιγράφοντας το μεγάλο αριθμό πλοίων που πρόκειται να καθελκυστεί στα επόμενα 2-4 χρόνια επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση της αγοράς.
Κοινός τόπος των ομιλητών και των παρευρισκομένων κατά τη συζήτηση που ακολούθησε είναι ότι η σημερινή κρίση, παρουσιάζει σημαντικές απειλές, αλλά και ευκαιρίες στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις που κινούνται συνετά, επενδύοντας σε προσεκτικές τοποθετήσεις λόγω των χαμηλών τιμών των πλοίων, διατηρώντας την παραδοσιακή ελληνική ευελιξία και τον μη συμβατικό τρόπο σκέψης.