Απαξίωση του θεσμού των προξενικών λιμεναρχείων της Ελλάδας

Απαξίωση του θεσμού των προξενικών λιμεναρχείων της Ελλάδας

120
Απαξίωση του θεσμού των προξενικών λιμεναρχείων της Ελλάδας

Ερώτηση, (Αρ. πρωτ. 15484/29.4.2011), σχετικά με την απαξίωση του θεσμού των προξενικών λιμεναρχείων της Ελλάδας κατέθεσαν σήμερα, ο βουλευτής Ν. Χίου και υπεύθυνος τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Μουσουρούλης, ο βουλευτής Β’ Αθήνας, Πάνος Καμμένος και ο βουλευτής Λασιθίου και υπεύθυνος τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης.

Όπως επισημαίνεται, η ελληνική πολιτεία έχει καθυστερήσει έως και τέσσερις μήνες, την καταβολή μισθών στους ναυτιλιακούς ακόλουθους, με αποτέλεσμα οι εν λόγω αξιωματικοί που εργάζονται ακατάπαυστα για τα συμφέροντα του κράτους στο εξωτερικό, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα διαβίωσης, ακόμα και στέγης, λόγω εξώσεων από τα οικήματα που ενοικιάζουν. Οι βουλευτές στην ερώτησή τους υπογραμμίζουν ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, σήμερα, τα δεκαοκτώ ανά τον κόσμο, ελληνικά προξενικά λιμεναρχεία, είναι αποτέλεσμα της γενικότερης θεσμικής και επιχειρησιακής αποσταθεροποίησης του Λιμενικού Σώματος που προκλήθηκε από την πολιτική απόφαση κατάργησης του Υ.Ε.Ν. Καταλήγοντας, ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς άμεση επίλυση του θέματος, προκειμένου να σταματήσει η απαξίωση της χώρας στο εξωτερικό.

Tο πλήρες κείμενο της ερώτησης είναι το εξής:

«Ο ναυτιλιακός κλάδος, πρόδρομος της διεθνοποίησης της ελληνικής οικονομίας, εκτός από την αύξηση του διεθνούς κύρους της χώρας μας, διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική της ανάπτυξη, συνεισφέροντας με δεκάδες δις Ευρώ κάθε χρόνο στο Α.Ε.Π.. Δυστυχώς όμως, η πολιτική απόφαση κατάργησης του Υ.Ε.Ν και δημιουργίας, στη θέση του, ενός αλλοπρόσαλλου μορφώματος, δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στη ναυτιλία μας και ιδίως στο Λιμενικό Σώμα (Λ.Σ.), που, ως ενιαίος φορέας διοίκησης, εξασφάλιζε την απαραίτητη θεσμική και επιχειρησιακή σταθερότητα στον κλάδο. Η επιζήμια αυτή απόφαση, δημιούργησε προβλήματα στα, δεκαοκτώ ανά τον κόσμο, ελληνικά προξενικά λιμεναρχεία όπου υπηρετούν ως ναυτιλιακοί ακόλουθοι ανώτεροι αξιωματικοί του Λ.Σ. εκπροσωπώντας τη χώρα μας στις τοπικές αρχές και παρέχοντας πολλαπλές υπηρεσίες[1] στα ελληνικά και ελληνόκτητα πλοία και τους Έλληνες ναυτικούς. Ωστόσο, πληροφορίες από τα προξενικά λιμεναρχεία αναφέρουν ότι η ελληνική πολιτεία έχει καθυστερήσει την καταβολή μισθών έως και τέσσερις μήνες, με αποτέλεσμα οι εν λόγω αξιωματικοί που  εργάζονται ακατάπαυστα για τα συμφέροντα του κλάδου αλλά και του κράτους στο εξωτερικό, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα διαβίωσης, ακόμα και στέγης, λόγω εξώσεων από τα οικήματα που ενοικιάζουν.

Επειδή η αποστολή του Λ.Σ. είναι στενά συνδεδεμένη με την τήρηση της έννομης τάξης στη θάλασσα και επί παντός, υπό ελληνική σημαία, πλοίου όπου και αν αυτό βρίσκεται,

Επειδή η διατήρηση και περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και η προσέλκυση πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, απαιτούν υπηρεσιακά στελέχη ικανά να αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως αυτά που επιλύουν οι ναυτιλιακοί ακόλουθοι,

Επειδή υπάρχει απόλυτη ανάγκη βελτίωσης της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό και προς τούτο μπορούν και πρέπει να συνεισφέρουν τα κατά τόπους Προξενικά Λιμεναρχεία,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Επιβεβαιώνει το αρμόδιο Υπουργείο τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί στη μισθοδοσία των ναυτιλιακών ακολούθων της χώρας μας; Αν ναι, σε ποιους λόγους οφείλονται και με ποιό τρόπο σκοπεύει άμεσα να επιλύσει τη διαμορφωθείσα κατάσταση;

Βρίσκεται στις προθέσεις του Υπουργείου η κατάργηση των ναυτιλιακών ακολούθων και εάν ναι, με ποιο τρόπο θα καλύψει το αρμόδιο Υπουργείο τις αρμοδιότητες που ασκούν έως και σήμερα;»

1. Επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιάζεται από τις αλλαγές ναυτολογίων, διαπίστωση της τήρησης των όρων ασφάλειας και υγιεινής μέσω χιλιάδων επιθεωρήσεων σε ετήσια βάση, διενέργεια προανάκρισης σε περίπτωση ατυχήματος και ασθένειας κλπ.

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.