Κίνητρα από τους λιμένες για «καθαρά» καύσιμα

Κίνητρα από τους λιμένες για «καθαρά» καύσιμα

3
Κίνητρα από τους λιμένες για «καθαρά» καύσιμα

Το λιμάνι του Gothenburg (Σουηδία) επικροτεί τις ναυτιλιακές εταιρείες τα πλοία των οποίων επιλέγουν να χρησιμοποιούν «καθαρότερα» καύσιμα κατά την διάρκεια της παραμονής τους στο λιμάνι. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που επιλέγουν να χρησιμοποιούν καύσιμα μέγιστης περιεκτικότητας 0,1% σε θείο μπορούν να επωφεληθούν έως και $40.000 ως αποζημίωση για το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Ο CEO του λιμένα, κ. Magnus Kårestedt τονίζει ότι η υποστήριξη στην χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αποτελεί μία από τις πρωτοβουλίες του λιμένα για την μείωση της ρύπανσης. Για αρκετά χρόνια το λιμάνι του Gothenburg επέβαλλε ένα ειδικό τέλος στα πλοία που κατανάλωναν καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο μεγαλύτερη του 0,5%. Τώρα, τα έσοδα από αυτό το ειδικό τέλος επιστρέφεται στις ναυτιλιακές εταιρείες που αποφασίζουν να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη επιβράβευση ισχύει και για την χρήση εναλλακτικών καυσίμων, όπως το φυσικό αέριο.

Η χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο βρίσκεται στο επίκεντρο ναυτιλιακών πολιτικών, αλλά και πολιτικών σχετικών με την λιμενική βιομηχανία. Εκτός από το λιμάνι του Gothenburg παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν υιοθετηθεί και από ναυτιλιακές εταιρείες. Η Maersk ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιεί καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο όταν τα πλοία της θα βρίσκονται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Η Δανέζικη εταιρεία υπέγραψε συμφωνία (Maritime Singapore Green Pledge) με την Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης, η οποία προωθεί την χρήση «καθαρών» καυσίμων. Την ίδια συμφωνία έχει υπογράψει και η APL.

Περισσότερα για τους «πράσινους» λιμένες @ www.PortEconomics.gr