Διημερίδα για τους λιμένες κρουαζιέρας

Διημερίδα για τους λιμένες κρουαζιέρας

11
Διημερίδα για τους λιμένες κρουαζιέρας

Το διήμερο 15-16 Απριλίου 2011 πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη επιστημονική διημερίδα αναφορικά με την υποδοχή και εξυπηρέτηση κρουαζιεροπλοίων σε υφιστάμενους λιμένες. Η διημερίδα διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Λιμενικών Έργων του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου και από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Παράρτημα Βορειοανατολικού Αιγαίου). Στην διημερίδα συμμετείχαν εκπρόσωποι εταιρειών κρουαζιέρας, ναυτικοί πράκτορες κρουαζιέρας, εκπρόσωποι λιμένων και ακαδημαϊκοί.

Οι εισηγήσεις εστιάστηκαν στο πως μπορούν οι λιμένες να εκμεταλλευτούν τις υπάρχουσες υποδομές τους για να αυξήσουν την κίνηση κρουαζιέρας. Ένα από τα βασικά συμπεράσματα της διημερίδας ήταν ότι πρέπει η χώρα, οι προορισμοί, αλλά και οι λιμένες και οι τοπικές κοινωνίες να ξεκαθαρίσουν τι είδους κρουαζιέρα επιθυμούν να προσελκύσουν. Από τους ομιλητές αλλά και από όσους παρακολούθησαν τις εργασίες της διημερίδας τέθηκε κατ΄ επανάληψη το ζήτημα του κατά πόσο τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια ωφελούν (ή επιβαρύνουν) μικρούς νησιωτικούς προορισμούς. Επιπρόσθετα οι Ελληνικοί λιμένες πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν μπορούν όλοι να γίνουν αφετήριοι λιμένες (homeports) κρουαζιέρας. Πρέπει κάθε λιμένας να αναλύσει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του προκειμένου να αναπτύξει μία ολοκληρωμένη στρατηγική προώθησης βασιζόμενος στο τι μπορεί να προσφέρει στις εταιρείες κρουαζιέρας και αναλόγως να κινηθεί για την προσέλκυση των «κατάλληλων» κρουαζιερόπλοιων.

Οι παρουσιάσεις των εκπροσώπων των λιμένων της Θεσσαλονίκης και του Ηρακλείου εστιάστηκαν στην σχέση της πόλης και του λιμένα ως σημαντικού εργαλείου για την αύξηση της ελκυστικότητας του προορισμού. Το λιμάνι του Ηρακλείου όπως ανακοίνωσε ο κ. Μπρας (Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΗ ΑΕ) έχει ήδη προχωρήσει σε πρωτοβουλίες και έργα τα οποία αλλάζουν την λειτουργικότητα του λιμένα και της πόλης στους επιβάτες κρουαζιέρας, τα οποία και παρουσιάστηκαν εκτενώς. Οι κκ. Θάνος Πάλλης (Επίκουρος Καθηγητής Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου) και Γ. Βαγγέλας (σύμβουλος Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου ΟΛΘ) ανέλυσαν την στρατηγική της ΟΛΘ ΑΕ για την σύσφιγξη των σχέσεων ανάμεσα στην πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα τις κοινές προσπάθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αύξηση της κίνησης κρουαζιέρας. Ο κ. Θεοχάρης εκ μέρους του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς παρουσίασε την υφιστάμενη υποδομή του λιμένα για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων, καθώς και τον σχεδιασμό της διοίκησης για την επέκταση των συγκεκριμένων υποδομών (νέοι τερματικοί σταθμοί, νέοι προβλήτες κ.α.).

Η κα. Μ. Λεκάκου (Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών – Πανεπιστήμιο Αιγαίου) παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας, η οποία εξετάζει τα κριτήρια που αξιολογούν οι εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να επιλέξουν αφετήριους λιμένες (homeports).

Τα αποτελέσματα της διημερίδας ήταν πολύ θετικά καθώς βοήθησαν στο να γίνει κατανοητή η έννοια της κρουαζιέρας, τα οικονομικά της οφέλη, οι αρνητικές της επιπτώσεις, αλλά και το τι πρέπει να πράξουν οι Ελληνικοί λιμένες ώστε να αυξήσουν την κίνηση επιβατών κρουαζιέρας.

Περισσότερα για τους λιμένες και τους τερματικούς σταθμούς κρουαζιέρας @ www.PortEconomics.gr

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.