Ουδέν νεότερο από το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα

Ουδέν νεότερο από το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα

4
Ουδέν νεότερο από το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα

Ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης και η υπεύθυνη του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Τουριστική Ανάπτυξης της Νέας Δημοκρατίας, Όλγα Κεφαλογιάννη προέβησαν σήμερα στην ακόλουθη δήλωση αναφορικά με την κρουαζιέρα:

«Δυστυχώς, όσο περνά ο καιρός, επιβεβαιώνονται οι επιφυλάξεις μας για την αποτελεσματικότητα της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της κρουαζιέρας. Παρά  τις κατά καιρούς, κυβερνητικές μεγαλοστομίες, στην πραγματικότητα δεν «κουνιέται φύλλο».

Και αυτό είναι λογικό και αναπόφευκτο, τη στιγμή που, για παράδειγμα, οι υποδομές μας έχουν ξεπεραστεί από την σύγχρονη πραγματικότητα. Που ο νόμος για τα πλοία τρίτων σημαιών ή η σύμβαση για την εκτέλεση κυκλικής κρουαζιέρας δεν ικανοποιούν καμιά εταιρεία. Που τα νέα τιμολόγια του Ο.Λ.Π αυξάνουν αδικαιολόγητα το κόστος προσέγγισης για τα κρουαζιερόπλοια, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Επομένως, καλό είναι η Κυβέρνηση να σταματήσει επιτέλους τα επικοινωνιακά τρικ, να προσαρμοστεί στις ανάγκες της αγοράς και να αξιοποιήσει τόσο τις προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας, όσο και τις ελληνικές δυνατότητες.

Στην τελική, θέλει ή όχι την ανάπτυξη»;

Η σχετική ερώτηση η οποία κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή είναι η εξής:

«Ο τουρισμός, και η εμπορική ναυτιλία, αποτελούν τους δύο σημαντικότερους πυλώνες της Ελληνικής οικονομίας, όπου οφείλουμε να δώσουμε κάθε δυνατή έμφαση, ιδιαίτερα στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Ειδικότερα, ο τομέας του θαλασσίου τουρισμού και της κρουαζιέρας μπορεί -και πρέπει- να αποτελέσει πεδίο πρώτης προτεραιότητας, όταν μάλιστα τα γεγονότα στη Βόρεια Αφρική συμβάλουν στην αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πατρίδα μας.

Άλλωστε, παγκοσμίως, παρά το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων και τους ολοένα και αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η βιομηχανία της κρουαζιέρας προβλέπει ανάπτυξη και για το 2011, καθώς οκτώ νέα κρουαζιερόπλοια κάνουν τα παρθενικά τους ταξίδια και οι καταναλωτές ξεπερνούν σταδιακά τις επιπτώσεις της ύφεσης.

Επομένως, πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτή τη μεγάλη ευκαιρία και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με σωστά σχεδιασμένη πολιτική και όχι με πρόσκαιρα επικοινωνιακά τρικ. Γιατί δεν είναι δυνατό να μιλάμε για κρουαζιέρα απόo τη στιγμή που ούτε την ελληνική σημαία δεν είναι σε θέση να στηρίξει η πολιτεία και μέρα με την ημέρα απαξιώνεται.

Τη στιγμή που οι υποδομές σε πολλούς προορισμούς μας έχουν ξεπεραστεί από την σύγχρονη πραγματικότητα και τις νέες απαιτήσεις της κρουαζιέρας. Όταν ο νόμος για τα πλοία τρίτων σημαιών δεν ικανοποιεί καμιά εταιρεία κρουαζιέρας. Όταν όροι στη σύμβαση κάνουν την εκτέλεση κυκλικής κρουαζιέρας στην Ελλάδα περίπλοκη και ακριβή. Όταν απεργίες, αποκλεισμοί στο λιμάνι και παρενοχλήσεις των τουριστών μας δυσφημούν.  Όταν τα νεα τιμολόγια του Ο.Λ.Π αυξάνουν αδικαιολόγητα το κόστος προσέγγισης για τα κρουαζιερόπλοια, σε σχέση με τα ανταγωνιστικά λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, χωρίς να έχει προηγηθεί μια ορατή αναβάθμιση σε αξία υπηρεσιών ή υποδομών. Όταν η Αθήνα κλείνει διαρκώς και δεν μπορούν να εκτελεστούν βασικές εκδρομές για τις οποίες τα κρουαζιερόπλοια έρχονται στον Πειραιά. Όταν παρατηρούνται συχνά φαινόμενα συνωστισμού (overcrowding) σε ελληνικά λιμάνια χωρίς να γίνεται καμμία προσπάθεια για την διαχείριση του φόρτου των προσεγγίσεων. Όταν είναι προβληματική η ασφάλεια των λιμένων μας.

Αυτά είναι τα προβλήματα τα οποία μας κρατούν πίσω και αυτά πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Και αν δεν ενδιαφερθεί άμεσα η πολιτεία, δεν πρόκειται να αναπτυχθεί πραγματικά η κρουαζιέρα. Διότι αν ήθελε πραγματικά η κυβέρνηση να ενισχύσει τον θαλάσσιο τουρισμό, θα έπρεπε να είχε προχωρήσει στην πλήρη, χωρίς εμπόδια και περιορισμούς άρση του καμποτάζ.

Όσο δεν το κάνει αυτό, η οικονομία θα συνεχίσει να χάνει έσοδα και οι ανταγωνίστριες χώρες να διεκδικούν και να κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι από την παγκόσμια αγορά. Αυτή είναι η τραγική πραγματικότητα. Και δυστυχώς, αντί να εργασθείτε για την πραγματική ανάπτυξη, περιορίζεστε σε αμφίβολης αποτελεσματικότητας πολιτικές, χωρίς μέχρι σήμερα να έχετε διευκρινίσει το σχέδιο και τη στρατηγική σας για τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι κ. υπουργοί:

-         Σκοπεύετε ή όχι να προχωρήσετε στην πλήρη και πραγματική άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της αγοράς;

-         Ποιες οι ενέργειές σας για την ενίσχυση της ασφάλειας των λιμένων σύμφωνα με τον ISPS Code;

-         Εμμένετε στην τιμολογιακή πολιτική του Ο.Λ.Π; Αντιλαμβάνεστε ότι η σύγκριση πρέπει να γίνεται με τα ανταγωνιστικά λιμάνια της νοτιοανατολικής και όχι της δυτικής Μεσογείου;

-         Ποια η πολιτική σας αναφορικά με τα υπόλοιπα αναφερθέντα ζητήματα;