Ζητά την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων πλοίων από τη μαρίνα Χίου

Ζητά την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων πλοίων από τη μαρίνα Χίου

4
Ζητά την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων πλοίων από τη μαρίνα Χίου

 

Επαναφέρει το θέμα της απομάκρυνσης των εγκαταλελειμμένων πλοίων από τη μαρίνα Χίου, ο Βουλευτής Ν. Χίου και Υπεύθυνος Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της ΝΔ, Κωστής Μουσουρούλης.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής κατέθεσε νέα σχετική Ερώτηση (Αρ. πρωτ. 13999/29.3.2011) προς τους υπουργούς Πολιτισμού & Τουρισμού, Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας, ενώ απεύθυνε επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, Γ. Ανωμερίτη, ζητώντας αφενός να ενημερωθεί για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν σε αντίστοιχη περίπτωση στο Λιμάνι του Πειραιά και αφετέρου να εξεταστεί η δυνατότητα παροχής τεχνικής υποστήριξης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες που εμπλέκονται στην περίπτωση της μαρίνας Χίου.

Ο Κωστής Μουσουρούλης επισημαίνει ότι επιβάλλεται η άμεση απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων πλοίων τόσο για  λόγους προστασίας του περιβάλλοντος, όσο και για να διευκολυνθεί η διαδικασία προκήρυξης νέου διαγωνισμού για την αξιοποίηση της μαρίνας.  

Η ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής έχει ως ακολούθως:

«Σε συνέχεια προηγούμενων Ερωτήσεών[1] μου, σχετικά με το ανωτέρω θέμα, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού, αναφέρθηκε σε ενέργειες της αρμόδιας Διεύθυνσης Τουριστικών Λιμένων, σχετικά με εγκαταλελειμμένα εντός της Μαρίνας πλοία (ενημερώσεις για βάρη, χρέη κατασχέσεις κλπ) και επιβεβαίωσε ότι το Λιμεναρχείο Χίου έχει προβεί στις σχετικές ενέργειες αλλά και στην απάντληση καυσίμων για την αποφυγή ενδεχόμενης ρύπανσης.

Περαιτέρω, σε συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησής μου, στη Βουλή, ο κ. Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, αφού αναφέρθηκε στα γραφειοκρατικά προβλήματα της διαδικασίας απομάκρυνσης των πλοίων, σημείωσε ότι  «…Αν το δημόσιο είχε διαδικασία να τα σηκώσει και να πάει να τα βουλιάξει ή να κάνει οτιδήποτε άλλο, θα το έκανε. Ωστόσο, αν το κάνει αυτό, αντιλαμβάνεστε ότι θέτει αμέσως σε διακινδύνευση το περιουσιακό στοιχείο που έχει ο ενυπόθηκος δανειστής, δηλαδή την απαίτηση που έχει και η οποία διασφαλίζεται δια του βάρους που έχει σ’ αυτό το σκάφος».

Το ανωτέρω πρόβλημα δεν έχει παρουσιαστεί μόνο στη Χίο, αλλά και στον Πειραιά, όπου η Διοίκηση του ΟΛΠ προέβη σε ανοιχτό διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την απομάκρυνση επτά εγκαταλελειμμένων και χαρακτηρισμένων ως επικίνδυνων για το περιβάλλον πλοίων, προφανώς με τη διαδικασία που προβλέπεται για τις εν λόγω περιπτώσεις, από τον Ν.2881/01. 

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί,

1.       Είναι εφικτό να εφαρμοσθεί η διαδικασία που ακολούθησε ο ΟΛΠ και στην περίπτωση της Μαρίνας Χίου; Εάν όχι, για ποιους λόγους;

 

2.       Προτίθεται το Υπουργείο να αναλάβει πρωτοβουλία απομάκρυνσης των εγκαταλελειμμένων πλοίων από τη Μαρίνα της Χίου, υπό τις διατάξεις του Ν.2881/01 και κατ’αντιστοιχία με τη σχετική προκήρυξη του ΟΛΠ;»

[1] υπ’ αρ. 9856/530/7-5-10, 11717/16-6-2010 και 2781/80 / 14-9-10