Η γενική συνέλευση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης

Η γενική συνέλευση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης

18
Η γενική συνέλευση της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης

Πραγματοποιήθηκε η ετήσια τακτική γενική συνέλευση στη διάρκεια της οποίας το προεδρείο της Ενώσεως παρουσίασε τον απολογισμό του έτους 2010 ως και τα εν γένει οικονομικά στοιχεία.

Στη διάρκεια της συνέλευσης ο πρόεδρος Ν. Αρβανίτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα σοβαρότερα από τα θέματα που απασχόλησαν τη ΔΝΕ κατά το παρελθόν έτος, στις ενέργειες του διοικητικού συμβουλίου καθώς και στις εξελίξεις στα διάφορα θέματα.

Ο κ. Αρβανίτης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην κατάσταση του λιμένα Πειραιά και στην εικόνα μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ στην Cosco Pacific Ltd, σημειώνοντας ότι «η Ένωσή είχε εξ αρχής υποστηρίξει και την έναρξη εφαρμογής της, ευρισκόμαστε σε ένα καινούργιο λιμενικό περιβάλλον στον Πειραιά, που πολλά και θετικά προσδοκώνται.

Η φήμη του λιμένος που είχε τρωθεί τα προηγούμενα χρόνια λόγω των γνωστών πολύμηνων κινητοποιήσεων και άλλων προβλημάτων άρχισε να ανακτάται.

Συνεχίζοντας την ομιλία του τόνισε ότι «αυτή την στιγμή αναπτύσσονται δύο Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων και αρχίζει να δημιουργείται ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον το οποίο εκτιμούμε ότι θα επιδράσει θετικά στις δραστηριότητες των ναυτιλιακών εταιρειών τα πλοία των οποίων προσεγγίζουν στον Πειραιά.

Η υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων από τον ΣΕΠ.ΑΕ αναβάθμισης του προβλήτα ΙΙ αλλά και άλλων σύμφωνα με το πρόγραμμα, που προχωρούν με ταχύ ρυθμό, δείχνουν να είναι ιδιαίτερα σημαντικές και ότι μπορούμε να έχουμε σύντομα ένα Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αντάξιο των διεθνών προδιαγραφών που να εργάζεται σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. 

Από την άλλη πλευρά ο ΟΛΠ.ΑΕ κατασκεύασε τον προβλήτα Ι με σύγχρονο εξοπλισμό, οπότε με την ολοκλήρωση και των δύο terminals, ο Πειραιάς έχει όλα τα εχέγγυα να καταστεί σημαντικό hub-port στην Μεσόγειο. Με άσκηση πελατοκεντρικής και ανταγωνιστικής πολιτικής οι πάροχοι υπηρεσιών θα μπορέσουν να προσελκύσουν περισσότερες Ναυτιλιακές Εταιρείες βοηθώντας  την ανάπτυξη του Πειραιά, των Ναυτιλιακών Εταιρειών ως και άλλων δορυφορικών επαγγελμάτων, εν μέσω της   διεθνούς οικονομικής κρίσης που βιώνουμε και του έντονου ανταγωνισμού.

Ιδιαίτερα ο ΟΛΠ θα πρέπει να δώσει μεγάλη βαρύτητα στην υλοποίηση του  MASTER PLAN στις προτεραιότητες του οποίου πρέπει να είναι η ανάπτυξη του terminal αυτοκινήτων διότι έχει μείνει πίσω η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του. Η Ένωσή μας έχει υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις στον ΟΛΠ για το ζήτημα αυτό. Επίσης θα πρέπει να λάβει μέτρα για την η περαιτέρω ανάπτυξη του terminal των κρουαζιεροπλοίων λόγω του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας».

Αναφερόμενος στο καμποτάζ ο πρόεδρος της ΔΝΕ επεσήμανε ότι «η ρύθμιση του καμποτάζ ήταν μία σημαντική εξέλιξη και μένουν να γίνουν οι επενδύσεις που θα καταστήσουν τον Πειραιά μεγάλο κέντρο κρουαζιεροπλοίων, ενώ είναι ζωτικής σημασίας για τον Πειραιά  να προχωρήσει  η σιδηροδρομική σύνδεση του εμπορικού τμήματος του λιμένος, έργο που δυστυχώς έχει αδικαιολόγητα καθυστερήσει, όπως επίσης υπέρμετρα και αδικαιολόγητα καθυστερεί ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάπτυξη του Θριάσιου εμπορευματικού κέντρου.

Οι υποδομές θα αναβιβάσουν και θα καταστήσουν τον Πειραιά μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης. Ο Πειραιάς οφείλει να αναπτύξει τις υποδομές εκείνες που θα του δώσουν ένα μοναδικό συγκριτικό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη θέση του στη διεθνή αγορά ώστε να καταστεί πύλη εισόδου της Ν.Α. Ευρώπης. Απαιτούνται γρήγοροι ρυθμοί ανάπτυξης χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες. Οι επενδυτές αλλοδαποί και εγχώριοι πρέπει να έχουν το κατάλληλο – ευέλικτο και σίγουρο περιβάλλον. Προς τούτο οι θεσμικοί Φορείς της Πολιτείας πρέπει να λάβουν τις δέουσες πρωτοβουλίες άμεσα.

Η Ένωσή μας με έγγραφες και προσωπικές παρεμβάσεις του προεδρείου πιέζει προς αυτήν την κατεύθυνση.

Επίσης ο Πρόεδρος της Δ.Ν.Ε. κ. Ν. Αρβανίτης αναφέρθηκε στην εντατική δραστηριότητα των επιτροπών εργασίας της Δ.Ν.Ε. «Container Terminals» ως και «Car Terminal-Κρουαζιεροπλοίων-Συμβατικών φορτίων», οι οποίες πραγματοποίησαν πλήθος συναντήσεων προς διευθέτηση προβλημάτων με Επιμελητηριακούς Φορείς, με τις Διοικήσεις του ΟΛΠ.ΑΕ και ΣΕΠ.ΑΕ για ζητήματα Κανονιστικά, για θέματα τιμολογίων, ανταγωνιστικής πολιτικής, έκδοση στατιστικών στοιχείων κίνησης πλοίων και φορτίων, ως και εν γένει θεμάτων εξυπηρέτησης των Μελών μας. Επίσης ιδιαίτερη δραστηριότητα αναπτύχθηκε με τα στελέχη της 19ης Διεύθυνσης Τελωνειακών Διαδικασιών του υπουργείου Οικονομικών με πραγματοποίηση σεμιναρίων αναφορικά με θέματα ηλεκτρονικού Τελωνείου. Οι δραστηριότητες των Επιτροπών Εργασίας ως και του προεδρείου της Δ.Ν.Ε. θα συνεχισθούν με εντατικούς ρυθμούς για την πραγμάτωση των στόχων της Ένωσης.

Τέλος ο πρόεδρος αναφέρθηκε στην συνεργασία της ΔΝΕ με συγγενικούς φορείς του Λιμενικού, Ναυτιλιακού και ευρύτερου εμπορικού χώρου, η οποία συνεχίστηκε και κατά την διάρκεια του περασμένου έτους με συσκέψεις σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, συμμετοχή σε όργανα διαφόρων φορέων κλπ.».

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.